Thursday, May 10

Maakt u zich geen zorgen...

"Please don't worry..." that was what the woman told me on the phone, when she confirmed that my banking cards were unblocked and should work without problems. My bank issued new banking cards and send them to my address in The Netherlands. However, I should receive them here in Hong Kong. So it took a few days before they got them back at their office and send them here to my address in Hong Kong. That took a few e-mails and phone calls before it was arranged. Luckily I received the cards on time, and sent directly an fax to NL to unlock the cards. The next day I received the call that my cards were succesfully unlocked. At least, that is what I heard and thought.

But it seems now to a bit different. Today I tried to place an online order, but the system refused. So I tried to log in to the online banking system, but that didn't work as well. So I called the international help line, and they told me that my card wasn't unlocked. Very nice... I should have kown, when I received an e-mail from the bank that my cards were just sent by mail, however, I was holding my new cards just in my hand! My reply ended up in an out-of-use mailbox.

So I'm very furious now and I'm really watching what I take in my hands, because I'm about to break something in two.

Dutch:

... dat is wat de vrouw me aan de telefoon vertelde toen ze me bevestigde dat mijn bankpassen waren gedeblokkeerd en probleemloos zouden moeten werken. Mijn bank - ik laat de naam maar even in het midden - heeft namelijk pasgeleden nieuwe passen uitgegeven en heeft die naar het thuisadres in Nederland verstuurd. Maar deze moesten natuurlijk naar Hong Kong worden verstuurd. Het duurde daarom even voordat ze terug waren gehaald van het postkantoor en opnieuw vanuit hun kantoor naar Hong Kong werden verstuurd. Bovendien kostte dat eerst nog wat e-mails en telefoontjes voordat het geregeld was. Gelukkig kwamen de passen wel op tijd binnen en ik heb toen ook direct een fax naar NL gestuurd om deze te deblokkeren. De volgende dag kreeg ik gelijk een telefoontje dat deze succesvol waren gedeblokkeerd. Tenminste, dat is wat ik dacht van wat ik had gehoord.

Maar dat blijkt nu een beetje anders te zijn. Vandaag probeerde ik een online bestelling te plaatsen, maar het betaalsysteem weigerde. Dus probeerde ik maar in te loggen bij het internetbankieren systeem, maar dat weigerde ook. Daarom probeerde ik het maar bij de internationale helplijn, en die vertelden me dat mijn kaart nog geblokkeerd was. Heel erg mooi.... Ik had het kunnen weten, vooral toen ik een mailtje van de bank ontving waarin stond dat mijn nieuwe passen die dag waren verzonden terwijl ik ze op dat moment in mijn haden had! Mijn antwoord op die e-mail belandde ook in een ongebruikte mailbox.

Dus ik ben op het moment furieus, en ik moet echt oppassen met wat ik in mijn handen neem omdat ik op het moment sta het in tweeën te breken.

No comments:

Post a Comment