Friday, June 8

Sad news...

Today I have some sad news to report. Our dear friend Adam is going to leave us since he has found a job in Bangkok, Thailand. Although I'm very happy for him, I already know I'm going to miss the great evenings here in HK. However, since I've still have some plans to do a trip before I go back to The Netherlands, we probably going to visit him in Bangkok, and I'm already sure that it will become a great weekend. It was a great time with him here in HK, as this movie of last weekend proves...

This week has been incredible stressful for me. Our project at work is nearing a major deadline, and I still have a lot of stuff to do. Therefore I'm even planning to work this weekend. Yep, it's that bad, but it will be worthwhile... However, I hope to report a small success booked during our presentation next Tuesday. :-)

Now I've been here for 5 months, I've experienced a few changes in the weather. The last weeks are zo amazingly hot. Just walking for a few minutes outside gives you the impression you're taking a shower, because you bathing in your own sweat! The last few days I also experienced some havy thunderstorms with lots of rain. Damn, yesterday morning I almost thought there was some kind of terrorist attack since the buldering sound of the thunder was so loud!

For the people at home, wondering when I finally get back, I can confirm the return date. I'm going to catch the plane at midnight of 2-3 August. So I'll arrive on 3rd of August in The Netherlands. Just in time to catch up with good old friends at the Zomerparkfeest festival in my hometown. :-)

Dutch:

Vandaag heb ik slecht nieuws te rapporteren... Onze goede vriend Adam moet ons helaas verlaten omdat hij een baan heeft gevonden in Bangkok, Thailand. Ondanks dat ik erg blij voor hem ben, weet ik nu al dat ik de gezellige avonden hier in Hong Kong ga missen. Maar omdat ik nog steeds van plan ben om wat te reizen voordat ik terug kom naar Nederland, vermoed ik dat ik nog wel een bezoekje ga brengen aan Bangkok. Ik weet nu al dat dat een geweldig weekend wordt. Net zoals het hier ook een geweldige tijd was met Adam, zoals dit filmpje van afgelopen weekend wel kan bevestigen...

Deze week was ongelooflijk stessvol voor mij. We naderen een belangrijke deadline met ons project op het werk, en ik moet nog steeds een boel doen. Daarom ben ik zelfs van plan om dit weekend te gaan werken. Ja, het is zelfs zo erg, maar het is wel de moeite waard... Tenminste, ik hoop jullie a.s. dinsdag te kunnen rapporteren dat we een klein succes hebben geboekt. :-)

Nu ik hier voor 5 maanden ben geweest heb ik een boel veranderingen in het weer meegemaakt. De laatste weken zijn bijzonder heet geweest. Gewoon even wat wandelen voelt aan alsof je aan het douchen bent, want je baddert in het zweet! De laatste dagen heb ik ook wat zware onweersstormen meegemaakt. Sjonge, gisterochtend dacht ik zelfs dat er haast een terroristenaanval gaande was gezien het gebulder van de donder loeihard was!

Voor de mensen thuis, zich afvragend wanneer ik nu eindelijk terug kom, kan ik de terugkomstdag bevestigen. Ik ga om middernacht tussen 2-3 augustus het vliegtuig pakken. Dus, ik kom op 3 augustus in Nederland aan. Precies op tijd om alle oude vrienden te zien op het Zomerparkfeest in Venlo. :-)

No comments:

Post a Comment