Thursday, April 5

Lenzendrama in Bangkok

Greetings from Bangkok! Well, we can please you with the fact that we arrived safely in Bangkok! Unfortunally the other (cheaper) flight that we could take didn't crash, so I feel a bit ripped off, but the luxury of this amazing Hotel makes all good. :-)

When we left Hong Kong the weather was foggy again, so I hoped for the best in Bangkok. The flight was a bit delayed, but we had an easy flight to Bangkok. The weather turned up quite well. Actually, just great! Sunny weather with small clowd patches and a geenhouse temparature. This was of course the first thing I noticed when I got off the plain in Bangkok. My sister was so right, it's just like wandering into a greenhouse. We arrived at the new airport, which is still not completely finished. Despite of that, we could get very easy to the taxi with our friends (Victor and Alvin) who also went to Bangkok. We had a different hotel than theirs, so we took our own taxi. Not the rip-off ones they offer you when you get past the douane, but the normal ones. However, normal... Our bags were tied up with a very thin elastic rope in the trunk of a tuned taxi. Luckily the airco was on in the taxi, so we raced down the highway in this taxi with speed. We had a fixed pice, so traffic jams woudn't ruin everyting. However, the airco did. At one point the bloody thing broke down and I was wandering in sweat. Luckily the outside temparature was not that bad traveling at a over the maximum speed on the highway, so the opened windows did their job. :-)

The arrival at the Hotel was a bit weird. Our taxi got bomb-checked with guards using mirrors to look underneath the car, and I got then my first Thai smile. Normally guard have to look impressive, but this one smiled with such friendlyness that it just made me feel good. The check-in was in the same nice way, and we were brought to our kingdom. Man, what a room. I'm so happy I don't do a backpack trip right now. :-)
So we headed straight to the pool for a fresh dive. But first I had to took some pictures of the riverside because the red sunset was so beautiful. We settled down at our chairs and I got in the water for a swim. The wather was very warm but still very refreshing. I decided to do a quick dive and wondered if I could open my eyes in the wather because of my lenses. Well that question got answered pretty fast, because I lost my right lens. Unfortunately I left my glasses at Adam's place, so I couldn't put them on. So now I had to look trough a world of sharpness and blurryness. That was so uncomftable. So I expected the worse that my Bangkok holliday was ruined because I could not see anymore. I decided with Patrick to just go for a walk and find all those small food stands we saw on our way to the hotel, so that we could have something like a walking BBQ. Unfortunately I couln't see anything and it only got me more mad about losing my lens. Because the stands were all gone, and I couldn't see anything, we decided to just walk back to the hotel, and just have some dinner there. I would ask the next morning at the lobby if they could show us places to get day-lenses and write some Thai sentences down to help us explain to the shop people. We decided to walk tough the small shopping mall in front of the Hotel, and suddenly my eye catched the BetterVision billboard. Better vision? Well I could use that! So I went running down the street searchig for that shop. And I found it! And it was still open. I don't know how many times I said "thank you" before I went out of the shop, but it was definitely quite a lot! I'm so happy that I can see normally again and that I can still enjoy my trip here in Bangkok. To celebrate this we found a restaurant where they had small snack dishes, so we still had our BBQ. So this is were I ended up now. Typing this story in the business center in the Hotel. I'll go to bed now, but I'll post some more logs these days. So keep checking!

Dutch:

Groeten uit Bangkok! Nou, ik kan jullie gerust stellen met het feit dat we veilig aangekomen zijn in Bangkok! Jammer genoeg is de andere (goedkopere) vlucht die we konden nemen niet neer gestort, dus ik voel me een beetje belazerd, maar de luxe van dit hotel maakt alles goed. :-)

Toen we Hong Kong verlieten was het weer behoorlijk bagger doordat het mistig was, dus ik hoopte maar het beste voor Bangkok. The vlucht was een beetje vertraagd, maar we hadden een gemakkelijke vlucht naar Bangkok. Het weer draaide goed bij. Nou eigenlijk, fantastisch zelfs, zonnig weer met een paar wolkjes en een broeikas temperatuur. Dit was natuurlijk het eerste wat mij op viel en mijn zus Jessy had er zo gelijk over. Het voelt inderdaad alsof je een broeikas binnen stapt. We zijn aangekomen op het nieuwe vliegveld, welke nog steeds niet af is. Desondanks konden we erg gemakkelijk bij de taxi's komen met onze vrienden (Victor en Alvin) die ook met ons naar Bangkok zijn gereisd. We hadden een ander hotel dan hun, dus we zijn ieder in een eigen taxi gestapt. Niet diegene die je belazeren en roepen net nadat je de douane verlaat, maar de normale. Hoewel, normaal... Onze koffers werden vast gebonden met een wel heel dun elastisch touw in de achterbak van een dik getunede taxi. Gelukkig was de airco wel aan, dus we zijn de autosnelweg afgesjeesd met deze taxi met snelheid. We hadden een vaste prijs, dus verkeersopstoppingen konden geen prolemen vormen. De airco daarentegen deed dat wel. Het stomme ding viel op een gegeven moment uit, en ik baande in het zweet. Gelukkig was de buitentemperatuur zo gek nog niet op een snelheid over het maximum toegestaan, dus een geopend raam deed wel zijn werk. :-)

De aankomst bij het hotel was een beetje raar. Onze taxi werd gecontroleerd op bommen met spiegeltjes door bewakers en daarbij kreeg ik meteen mijn eerste Thaise glimlach. Normaal moeten bewakers intimiderend kijken, maar deze glimlachte met zo'n vriendelijkheid dat ik het er zowat warm van binnen kreeg. De check-in was op hetzelfde vriendelijke niveau en we werden naar ons koningkrijk gebracht. Man, wat een kamer! Ik ben nu zo blij dat ik geen backpack reis doe! :-)
Dus we zijn maar meteen naaar het zwembad gestormd voor een frisse duik. Maar niet voordat ik een paar foto's had geschoten van de oever van de rivier want de zonsondergang was zo mooi. We zakten neer in onze stoelen, en ik ben toen in het water gesprongen om wat te zwemmen. Het water was vrij warm, maar toch nog steeds erg verfrissend. Ik besloot om een kleine duik te maken en was me af aan het vragen of ik mijn ogen onder water open kon maken in verband met mijn lenzen. Nou, die vraag werd snel beantwoord, omdat ik toen mijn rechterlens verloor. Jammergenoeg ligt mijn bril nog steeds bij Adam, dus ik kon deze niet ter vervanging op doen. Dus nu moest ik de wereld zien door een zicht van scherpte en wazigheid. Dat was zo vervelend. Daarom verwachtte ik al het ergste en vermoedde dat deze trip verlroen was. Patrick en ik besloten maar om een wandeling te maken om alle kleine kraampjes te vinden die we hadden gezien op weg hier naar toe, zodat we zoiets konden doen als een wandelende BBQ. Jammergenoeg kon ik niets meer zien en de kraampjes waren ook al weg, dus we besloten om weer terug te gaan naar het hotel. Dit maakte me alleen maar bozer over het verliezen van de lens. Ik zou de volgende morgen bij de balie gaan vragen of ze op papier in het Thais konden schrijven hoe ik daglenzen kon kopen. We besloten om het winkelcentrum door te lopen die voor het hotel ligt, en plotseling vliel mijn oog op een reclamebord van Better Vision. Nou, dat kon ik wel gebruiken, beter zicht, dus ik rende de straat af om die winkel te vinden. En ik vond deze en nog open ook! Ik weet niet hoe vaak ik "thank you" heb gezegd voordat ik daar weer de deur uit ging, maar het was weldegelijk een hele boel! Ik ben zo blij dat ik weer normaal kan zien en dat ik nog kan genieten van deze trip. Om dit te vieren hebben we nog een restaurant gevonden waar ze allemaal kleine snack gerechten hadden en hebben zo nog onze BBQ gehad. Dus hier ben ik nu geeindigd, dit bericht aan het tikken in de Business Center van het hotel. Ik ga nu naar bed, maar ik ga de komende dagen nog meer berichtjes plaatsen. Dus blijf lezen!

1 comment:

  1. Hallo Bart .
    Zo te lezen zijn jullie volop aan het genieten van het leven in Hong Kong.
    Veel plezier in Bangkok.
    Groetjes Martien Gerda Yvon en Sfefan

    ReplyDelete