Sunday, March 4

Mexico

Eindelijk dan de langverwachte & beloofde Mexico post. De foto's heb ik zojuist geupload, en deze staan op mijn picassa. De link hiervoor is: http://picasaweb.google.com/pkosterman/Mexico .

Voordat we naar Mexico gingen ben ik ook nog een aantal dagen in Nederland geweest, dit beviel ook wel weer eventjes goed. Was zeker weer leuk om iedereen daar weer te zien! Maar daarna was het dan zover, de vakantie naar Mexico! We hadden er veel zin in, want de foto's in reisboekjes en het weer in Mexico beloofden veel goeds.

De vlucht met Martinair was prima, onderweg erheen hebben we lekker kunnen slapen (ik tenminste :)), en in Mexico aangekomen viel de jetlag dus wel mee. Af en toe was ik wel een beetje moe rond 5 uur 's avonds, maar dit werd dan gewoon opgelost dmv een powernapje, wat daar uitstekend tegen helpt :).

Het hotel, eten en drinken in Mexico beviel echt prima, het hotel was supermooi, de kamers echt heel groot, en het zwembad en de restaurants bevielen uitstekend. Verder was de zwembadbar ook erg goed, hier kon je een lekkere cocktail drinken terwijl je in het water zat :). Verder konden we iedere avond eten wat we wilden, en dat beviel prima, vooral het mexicaans eten was goed en lekker spicy.

We hebben ook wat culturele dingen gedaan, ipv alleen maar eten en drinken en strand :). We zijn een dagje naar de Maya tempels geweest, alleen viel dit een beetje tegen. Onze voortandloze reisleider probeerde ons vanalles aan te smeren, en toen dat niet lukte besloot hij ons op de terugweg maar even een stukje 'echt' Mexico te laten zien. Dit hield dus in dat we met de bus door het getto heenreden... is eens wat anders dan een luxe hotel :S.

Ook zijn we nog een dagje met de catamaran weggeweest naar een heel leuk caribisch eilandje. Tijdens de catamaran tocht zijn we nog wezen snorkellen, en op het eilandje was er een heerlijke bbq. Een leuk dagje weg dus!

Bert en ik zijn nog wezen duiken. Dit was ook echt super; een half uur les, 1 uur oefenen in de pool, en daarna 2 duiken op 12 meter diepte in de zee. De foto's hiervan volgen snel, want dit was echt geweldig, supermooie vissen en koraal. Dankzij deze ervaring wil ik nu binnenkort mijn PADI gaan halen. Bart leek dit ook een goed idee, dus we zullen eens gaan kijken. Een PADI hier in Hong Kong halen kost zo'n 350 euro, dit scheelt nog al met NL. Verder zijn er hier in de omgeving (Hong Kong, Phillipines, Thailand) genoeg mooie duikplekken, dus zullen eens kijken :).

Ok dat was em. Niet zo'n heel erg superlang verhaal, maar beloof bij deze om voortaan weer wat meer te gaan posten. Het was echt gigantisch druk afgelopen weken, maar zal proberen om voortaan in de pauzes ofzo wat te posten :).

1 comment:

1. Hey Pat en Bart...je PADI halen in NL is niet extreem veel duurder, maar waarom zou je hier in een vies afvalwaterplasje gaan liggen als je daar waarschijnlijk een vele mooiere omgeving hebt. Niet net als Mexico ;) want ik geloof dat in Mexico de mooiere duikspots zijn van de wereld...(Egypte, Australië en Caraïben horen ook bij de mooiste spots)

Maar je brevet halen is zeker de moeite waard :) (zo moeilijk is het niet).