Saturday, February 10

Op naar Mexico

Deze log wil ik beginnen met het nieuws dat Patrick het vliegtuig heeft gepakt en inmiddels bijna in Nederland is aanbeland. Dit in verband met de zilveren bruiloft van zijn ouders. Dit houdt voor mij in dat ik 2 weken lang het rijk voor mij alleen heb! Yeah!

Dat dit helemaal goed gaat komen lijkt me wel duidelijk aan de nieuwe foto's van de afgelopen twee weken. Daarbij heb ik nog altijd de Lonely Planet die mij wegwijs kan maken in deze fantastische stad. En niet te vergeten, het Chinees nieuwjaar komt er aan! Dat wordt dus flink knallen!

Door al het gestress hier op het werk - ik zeg hier, want vandaag, jawel zaterdag, ben ik hard aan het werk - waren we woensdag wel toe aan een massage. Dit waren we al langer van plan, maar we wisten niet echt waar we moesten beginnen. Als je hier in de buurt rond loopt wordt je doodgegooid met leuzen van verkopers op straat. Daarbij hoefden we ook niet een massage met "special ending". Onze collega Victor (Chinezen hier hebben ook een Engelse naam) wist via een vriend wel een te liggen. Dus na het werk zijn we bij elkaar gekomen en daar naar toe gegaan. We werden daar allemaal verwend met een massage van drie kwartier. Het leek wel 15 minuten eigenlijk, maar dat zal wel komen doordat ik moeite moest doen om wakker te blijven. In het begin was het wel wat pijnlijk met al die vastgeroeste spieren, maar na afloop leek ik wel herboren. Totaal relaxt.

Uiteraard hebben we toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om maar weer eens naar de Sticky Fingers te gaan. Even Victor introduceren bij de dames. ;-) Ondanks we het wel eens anders hebben meegemaakt zijn we op tijd naar huis vertrokken. Hoewel ik wel met tegenzin weg ben gegaan kon ik wel nog eventjes 's nachts een paar foto's schieten met het nieuwe statiefje dat ik heb gekocht. Het zicht was gelukkig uitstekend en de foto's mogen er dan ook wel wezen. :-)

Die volgende ochtend was het bijzonder helder weer en dat gaf al aan dat deze dag goed zou worden. Lekker uitgerust aan het werk na die massage. Tijdens lunch hebben we onze biezen gepakt om op weg te gaan naar Shui Sham Po. Wederom naar het Golden Computer Center. Ik liep namelijk zelf al een paar keer aan tegen de grenzen van mijn 512MB geheugenkaartje van mijn fototoestel. En Patrick's honger naar DVDs was ook nog niet gestild.
Ditmaal gewapend met fotocamera heb ik wel een foto kunnen maken van binnen. Gelukkig was het nu niet zo druk, dus kun je goed de glazen kasteeltjes zien.
Die dag heb ik voor de zelfde prijs als mijn 512MB kaartje uit NL een 2GB kaartje gekocht. Geen slechte deal dus, en dit bevestigde voor mij echt dat het hier soms vet goedkoper is.
Onze speurtocht rondom het winkelblok werd ook beloond met een DVD zaak. Daar hebben we beide niet van origineel te onderscheiden DVDs gekocht voor zeer scherpe prijzen. 30 HKD per stuk. En zo was ik dus een stapel muziek-DVDs rijker. :-)

Vorige donderdag waren we naar een lokale bar gegaan, en dat waren we deze donderdag ook wel van plan: niet geheel afgeschrokken van de ladies night vorige keer. ;-) Die nacht ben ik nog naar huis gelopen (15 min) en heb zo een snelle route naar het werk / bar district ontdekt. Allemaal op loop- en kruipafstand dus dat is heel mooi. Hoewel die trappen voor de loopbruggen nog wel een uitdaging kunnen worden. ;-)

De volgende ochtend ben ik dan ook te voet naar het werk gegaan. Patrick geloofde er niks van - een van de dagen daarvoor waren we ook lopend naar het werk gegaan en dat duurde toen dik drie kwartier - en ging met de bus en uiteindelijk taxi omdat hij geen goede buslijn kon vinden.
Jawel, uiteraard met dikke grijns op mijn gezicht, toen ik al op mijn bureaustoel zat toen Patrick het kantoor binnen kwam lopen. :-)

Die middag hebben we een Dim Sum tijdens onze lunchbreak gehouden met onze Chinese collega's. Uiteraard werden de kippenvoetjes weer besteld om daarmee spreekwoordelijk onze ogen uit te steken. Al die kleine Chinese snack gerechten zijn wel erg lekker. Hoewel ik de inktvis de volgende keer over sla. Als toetje hebben we kokosnoot gehad met daarin een papje waarin iets van een kikker zat verwerkt. Helemaal duidelijk hebben onze collega's niet uitgelegd, maar het zou iets van het zaad/eitjes van kikkers zijn. Ik heb geen groene stukjes kunnen ontdekken... Het was wel bijzonder lekker met de kokossmaak.

Gisteren hebben we ons pokersetje maar eens uitgeprobeerd en een nieuwe speler aan kunnen wenden. Daarna ben ik met Adam wezen stappen in... de Sticky Fingers. Patrick kon zijn nachtrust wel gebruiken voor de vlucht van vandaag. Ditmaal hebben we ook een andere band gehoord en die mocht er ook weer wezen. Alle keelgaten van de bandleden stonden in de aanval, dus we werden getrakteerd op nummers zoals die van Queen. Ik was pas om 14:00 hier op het werk... ;-)

No comments:

Post a Comment