Friday, January 19

Golden Computer Centre in Sham Shui Po

Gisteren waren we daar naar toe gegaan om eens wat computer parts bij elkaar te sprokkelen. Patrick was namelijk in nood geraakt met onze 10Mbit verbinding, en kon daarom wel wat externe ruimte voor wat bitjes gebruiken. Dus we hadden met onze goede collega Roman afgesproken om na het werk naar een bekende computerplaats te gaan. Dus wij na het werk in de taxi en hoppa op weg naar the place to be.

Zo heb ik ook een beetje wat kunnen zien van het noordelijk deel van Kowloon. Sjonge, dikke verhoogde autosnelwegen en ontzettend veel flats. Écht veel flats. Twee onder een kap kennen ze in dit stadsdeel niet echt. We reden ook voorbij het textiel gedeelte. En jawel, dan zie je alléén maar shops met textielflapjes in allerlei kleuren. Dan doel ik dus niet op 5 ofzo. Ook geen 10, maar minstens 100 van dezelfde winkels, allemaal met gekleurde flapjes.

En toen kwamen we aan bij onze bestemming. Eventjes een smal trapje omhoog, en tadaa! Dit is echt niet te beschrijven, en ik baal er dan ook van dat ik mijn camera niet bij me had, maar op één grote etage in één gebouw allemaal computerwinkels. Ieder in zijn glazen kasteel van 3 bij 3 meter, met aan alle wanden alleen maar computeraparatuur als behang. Uiteraard zeer lage prijzen, maar zeker geen slecht spul. Ik heb alle kwaliteitsmerken voorbij zien komen, en van alles was voldoende keuze. Had de een het niet, dan had de ander het wel.

Na een hoop gezoek, discussies (die dankzij onze handige tolk Roman soepel verliepen) had Patrick eindelijk zijn extern schijfje gevonden tegen een zeer acceptabele prijs. Mijn oog viel aan de overkant op de kleine USB flash-sticks. Daar heb ik een 2GB exemplaar van een hier zeer gerespecteerd merk (JT) gekocht. Dat scheelde me €5,- tenopzichte van Nederland, maar dan had ik in NL wel een goedkoop merk gehad. In principe heb ik dus 1/3 van de prijs in NL bespaard. Patrick kwam er ook niet slecht van af met een gelijke ratio.

Ondanks dat we daar geen semi-legale DVD's hebben gevonden was onze missie toch redelijk geslaagd. :-)

No comments:

Post a Comment