Wednesday, January 31

Blueprint for disaster: Macau Tower SkyJump

Deze zaterdag gaat het gebeuren, ik ga een wens proberen waar te maken door iets te doen wat ik al altijd had willen doen. Vrijdag vertrekken we namelijk voor een mini-weekendje naar Macao. Een zelfstandig landje op een paar paar kwartier varen hier vandaan. Daar staat een toren, de Macau Tower. Deze toren heeft verder geen functie buiten het huizen van een ronddraaiend restaurant en... een extreme sports bedrijfje.

Nu heb ik dus altijd al eens een vrije val willen maken, maar in het platte Nederland gaat zoiets vrij lastig. Uit een vliegtuig springen lijkt me dan wel weer grappig, maar iets teveel voor de eerste stap. Daarom zoek ik het dichter bij de grond, op 233 meter. Dit is namelijk de hoogte waarvan de SkyJump wordt genomen.
Het is nu vooraf natuurlijk gemakkelijk praten, dus a.s. zaterdag zal bewezen worden of ik het aandurf of niet. Maar er is méér. Patrick heeft namelijk semi gezegd, dat hij ook zou springen als ik het zou doen. Dus deze log is vooral bedoeld om mijn goede vriend een hart onder de riem te steken. ;-)

4 comments:

  1. Uhuh... we zullen wel zien als je erboven op staat ;). En ik zal trouwens ook wel zien als ik erboven op sta :P.

    ReplyDelete
  2. Pat, ik hoop dat je moeder dit deel van het blog pas leest ná het weekend ;)
    Pap.

    ReplyDelete
  3. Mijn oude baas zou gezegd hebben: "doe een een paar crosby haken in de zakken, anders waai je al weg, eer de pret begint".
    Pappa.

    ReplyDelete
  4. wow dat vind ik echt stoer! Wel foto's maken he! ik ben ook in Macau geweest, maar van die toren zou ik niet af durven te springen. Fijn weekend gewenst enne niet teveel gokken he:-)
    liefs Leonie

    ReplyDelete